Antreprenoriatul - O carieră de succes

Oportunităti de afaceri - Servicii personalizate

7Utilizând cunoştinţele acumulate în cadrul cursului de „ANTREPRENORIAT" am reuşit, în luna mai a.c., împreună cu Vlaicu Alexandru (coleg de curs) şi Postolache Maria să ne dezvoltăm afacerea prin deschiderea Birou de Mediere în oraşul Găeşti.

Înainte de a porni la drum am efectuat o analiză pertinentă a punctelor tari şi a celor slabe pe care le oferă deschiderea unui birou în oraşul menţionat.

Printre avantaje menţionez:

  • este primul birou de mediere deschis în oraşul Găeşti;
  • în urmă cu 20 de ani am lucrat o perioada ca ofiţer în oraşul Găeşti, cu această ocazie am stabilit relaţii de prietenie/amiciţie cu persoane care actualmente deţin firme sau îndeplinesc funcţii de conducere în instituţii care potrivit art. 6 din Legea 192/2006 au obligaţia să recomande medierea;
  • mediatorii care activează în cadrul biroului au experienţă în domeniul medierii;
  • personalul biroului este dedicat acestei profesii;
  • în cursul anului trecut, sporadic, am lucrat cu Judecătoria Găeşti şi Poliţia Găeşti (principalii noştrii beneficiari) şi am avut o colaborare frumoasă;
  • cetăţenii din Găeşti şi localităţile limitrofe sunt oameni deschişi şi cooperanţi;
  • chiriile sunt convenabile şi în zona centrală sunt multe spaţii libere;
  • ziarul local „Cronica Găeştiului" s - a oferit să-mi pună la dispoziţie un spaţiu (gratuit) pentru a publica diferite articole pe teme de mediere.

Ca puncte slabe au fost identificate:

  • toţi membrii biroului sunt navetişti;
  • lipsa fondurilor necesare amenajării biroului.

Având în vedere cele de mai sus am decis înfiinţarea biroului. Astfel:

  • am închiriat un spaţiu comercial în complexul ASTOR, aflat în centrul oraşului, la circa 50 m de sediul Poliţiei Găeşti şi aproximativ 100 m de sediul Judecătoriei Găeşti. Chiria lunară (include şi utilităţile) este de 130 Euro cu TVA;
  • am zugrăvit biroul cu sprijinul unui prieten (materialele de lucru au costat 700 lei iar mâna de lucru 350 lei);
  • am adus de la sediul principal un birou, o masă de lucru şi două covoraşe, colega noastră Postolache a pus la dispoziţie o imprimantă, iar Vlaicu Alexandru şase scaune. Din onorariul primei medierii am cumpărat o perdea (200 lei), o galerie (100 lei) şi am comandat firma (150 lei);
  • am primit în dar un frigider mic şi o cafetieră;
  • fiecare dintre noi are un leptop pe care îşi redactează documentele;
  • am dat un anunţ privind înfiinţarea biroului în pubicaţia Cronica Găeştiului, care a fost publicat (gratuit) în mai multe ediţii şi a apărut şi pe pagina facebook a ziarului. De asemenea, am postat un anunţ pe reţeaua de cablu a localităţilor aflate la Sud de oraşul Găeşti ( 15 lei);
  • am editat circa 300 de broşuri privind medierea (coperţile color au fost tipărite gratuit de un prieten, iar conţinutul a fost listat la imprimantă (cartuş şi coli – 100 lei) şi au fost capsate de noi (capsator special – 70 lei). Totodată am confecţionat cira 1000 pliante (hârtie de scris colorată şi cartuş 220 lei);
  • am organizat în parteneriat cu Poliţia Găeşti o acţiune de informare privind medierea şi avantajele acesteia.

Cheltuielile de amenajare s-au ridicat la circa 1 850 lei.

Până în prezent la nivelul biroului au fost realizate 6 medieri, onorariul încasat fiind de 4 500 lei.

Cu stimă,

Rodica Vlaicu